Sunday, December 31, 2017

Reklaamkingituste roll turunduses kasvab veelgi

Reklaamkingituste roll turunduses kasvab veelgi

Maailm meie ümber muutub tohutu kiirusega ja sellise kihutamisega peab suutma sammu pidada ka turundus. On selge, et viimaste aastatega on turundusmeetodid väga palju muutunud ja võin kindlasti lubada, et need muutuvad veelgi.

Reklaamkingitused on tõhus turundusmeetod

Tavapäraselt reklaamide avaldamiselt meedias on turundus liikunud rohkem soovitusturunduse ja reklaamtoodete kasutamise poole. Mitmed uuringud on näidanud, et reklaamkingitused on pea sama tõhus turundusmeetod kui suusõnaliselt leviv otsekontaktide turundus ja kindlasti näitavad need paremaid tulemusi, kui reklaamid ning digitaalsel kujul leviv suusõnaline turundus.


Suusõnaline turundus inimeselt inimesele on pikaajaline ja selleks on vaja inimesi – innovaatoreid –, kes esimestena toodet või teenust kasutama hakkavad ja edasi soovitavad. Juhul, kui innovaatoritele ei peaks mõni toode meelt mööda olema, on see muidugi tootjale ühest küljest paras pähkel. Negatiivsete arvamuste riski aitavad aga maandada reklaamkingitused, mis toodetega kaasa antakse.

Reklaamkingitused on tõhusaks inimeselt inimesele suusõnalise turunduse abimeheks. Need aitavad reklaamtootel kiiremini turul kanda kinnitada ja saada positiivset vastukaja. Kliendikäitumise uuringud näitavad, et kui tootega antakse kaasa reklaamkingitus, on tagasiside toodete kohta positiivsem. Lisakingitus aitab inimestel ka kiiremini ostuotsuseni jõuda.






Suurettevõtted kulutavad lausa ligi kolmandiku oma turunduseelarvest reklaamtoodetele, et tõsta teadlikkust brändist ja brändi väärtust klientide silmis. Aga muidugi ka selleks, et saada konkurendi ees edumaa.

Väiksed ja keskmised ettevõtted kulutavad oma turunduseelvarest reklaamkingitustele kõigest 6%, aga tõenäoliselt hakkab see tõusma ja seda kuni 33%-ni, sest nad on aru saanud, et need aitavad saavutada potentsiaalsete klientidega kontakti ja suurendavad olemasolevate klientide lojaalsust ning kordusostude tõenäosust.

Reklaamtoote kinkinud ettevõttel on positiivne kuvand

Teine oluline aspekt, miks reklaamtooteid järjest enam kasutatakse, on asjaolu, et enamik inimesi mäletavad ettevõtte nime, mis neile reklaamtoote on kinkinud. Hea toode, mida pidevalt kasutatakse, tuletab kasutajale pidevalt ka brändi uuesti meelde. Kui te kasutate logoga kohvitassi, näete ju brändi logo seal mitu korda päevas. See tõstab brändilojaalsust ja nii üllatav kui see ka pole, parandab  ka kliendisuhteid.

Kontaktandmete lisamisega reklaamtootele tõstetakse tõenäosust leida uusi kliente, sest reklaamtoode töötab sellisel juhul nagu visiitkaart.


Reklaamtoode allahindluse asemel

Logoga reklaamkingitus on üldjuhul odavam kui allahindlus ja see mõjutab ka rohkem kliendi ostuotsust kui allahindlus. Ja asjaolu, et ärikingitus tuletab kasutajale pidevalt brändi meelde, tõstab see ka kordusostude tõenäosust. Samuti võtab klient, kellele on ostuga kaasa antud mõni firmakingitus või meene, seda kui teatavat tasu ostu sooritamise eest. See on muidugi asi, mis jällegi meelestab klienti brändi suhtes positiivselt.


Kõik need asjaolud muudavad reklaamkingitused üheks paremaks turundusmeetmeks, mis genereerib suuremat bränditeadlikkust, tõstab kordusostude tõenäosust jne, mis kokkuvõttes teebki reklaamkingitustest tuleviku turunduse.


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home